Det här med LCHF

I mer än ett år körde jag LCHF, andra vändan. Sen kom sommaren och #Annakalas och resan till pommes frittens förlovade land, USA. Så jag bestämde mig i god tid att bara lägga ner.

Men nu är det slut på sommarlovet, allt börjar gå sin gilla lunk, det där besvärligt irreguljära som kommer med sommaren och projektanställningar håller på att samla ihop sig mot höst och fast kneg. Å så hjälps det inte, men den däringa Artriten som jag dras med. den blev sämmre, mycket sämmre. Fast den borde vara bättre på somrarna, eftersom den är kusin med Psoriasis

(Nån ting rör sig längst inne i bloggens virtuella skrymslen, någon ruskar på sig, ett moln av dam fyller rymden och någon harklar sig lite strävt – Aha ÖVERJAGET i egen hög person

”Det är verkligen ingen ordning på sig, Lilla Människa. Det vet ju alla att var anständig psoriasisartit bättrar sig på sommaren. Det bara är så. Vad har Hon nu ställt till med?”

Men Hej ÖVERJAGET, är du oxå kvar här ?Hm, när jag tänker efter har jag inte sett till dig sedan i vintras…

”Ja, jo, jag tänkte vi båda behövde lite semester. Så jag tog oss det. Men nu är det dags att få lite ordning – så här kan vi ju inte ha det, vet Hon…”

Ja så är det. Nån sorts ordning krävs här. Färre kolhydrater. Och, hör och häpna, mer spring. Mumrikan ska springa alla dagar hon kan. För det har hennes kloka syster sagt att man ska. Och lillasystrar ska man lyda… Så nu är det faktiskt spting var morgon. Var dag 3% längre än den förra. Jag började på 3 km och nu när jag börjar närma mig fem tänker jag att nån vilodag i veckan blir det nog snart

Men framför allt ska det bli en liten receptsektion. För det har önskats

Mumrikan

Kommentera

