Åter i modershuset

Oj så det blev Här hade jag laddar å laddat å laddat för
den stora förändringen. Inte den normalstora. Utan den STOOOORA.
Jag som försörjt mig själv sen 17 skulle nu inte jobba dubbel
arbetsvecka. Utan ägna några månader åt återhämtning, överväganden, eftertanke.

Jo nog hade tanken att den där saken – Jesus&Jag – ni vet kunde må bra av lite quality time. Av lite lägre varv. Av att jag spenderade lite mer tid med mig själv. Men riktigt såhär….

För vad hände; Jo Jag, Mumrikan mer eller mindre snubblade över en annons. Å när jag läste den blev jag så himla berörd. Alldeles tårögd, skam till sägandes. Det är jag inte van vid. Så det var ju tvunget att undersöka. Och vad tror ni att det hände sen – 3 veckor senare fick jag jobbet.

Så nu ligger jag här – om fyra dagar är jag pastor igen, i alla fall för några månader. Väldigt glad faktiskt. Helt vettskrämd oxå. Hörru Gud – har du verkligen tänkt igenom det här? Jaså det har du? Verkligen?? Dig har man liksom inte där man sätter dig va? Nä… Men inte mig heller faktiskt. Åhå. Du har märkt det säger du. Jahaja. Men vi prövar väl då…

4 kommentarer Lägg till

  1. TantVass skriver:

    Detta är fantastiskt, verkligen roligt!

  2. Rosie skriver:

    Jättekul! och Grattis till det nya jobbet! Kram
    Rosie

    1. Rosie skriver:

      (Jättekul kanske är fel ord!) Jätteroligt menade jag
      🙂

      1. Mammamumrik skriver:

        Fel å fel. Ord som säger att du är glad för min skull känns väldigt fina.

Kommentera

